Podpisali umowę na budowę Wschodniej Obwodnicy

Dobra wiadomość dla mieszkańców i kierowców z Jelcza. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wybrała wykonawcę północnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Fragment z Łanów do Długołęki zbuduje konsorcjum Strabag, a koszt budowy 10-kilomerowego odcinka trasy to około 105 mln zł. Prace budowlane ruszą jesienią przyszłego roku. Dzisiaj, w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego w obecności Marszałka Cezarego Przybylskiego i Jerzego Michalaka, członka zarządu województwa podpisano z przedstawicielami konsorcjum Strabag umowę na zaprojektowanie i budowę północnego odcinka WOW.

– Wybudowane dotychczas fragmenty Obwodnicy – z Siechnic do Łanów (otwarty w 2013 r.) oraz z Siechnic do Żernik Wrocławskich (otwarty w 2014r.) – odciążają południowy wjazd do Wrocławia. Nowo budowany odcinek z Łanów do Długołęki  stworzy duże udogodnienie dla kierowców we wschodniej i północnej części Wrocławia, ułatwiając także komunikację w ruchu lokalnym w obrębie miasta – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Droga rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu, na którym jest już wybudowane rondo. Trasa poprzez dwujezdniowy wiadukt drogowy będzie przekraczać linię kolejową nr 292 – Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasę Swojczycką. Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku z chodnikiem oraz ścieżką rowerową. Nad terenami Natury 2000 i rzeką Widawą planowane jest poprowadzenie mostu o długości ok.180 m. Koniec nowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 w miejscu skrzyżowania z Łącznikiem „Długołęka” Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Wschodnia Obwodnica Wrocławia wybudowana w całości stworzy razem z AOW pierścień drogowy wokół stolicy Dolnego Śląska – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za rozwój dróg na Dolnym Śląsku.

Wschodnia Obwodnica Wrocławia jest nowo projektowaną drogą wojewódzką, która poprawi dostępność komunikacyjną południowo-wschodniej części aglomeracji wrocławskiej. W efekcie wpłynie nie tylko na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej i zaktywizuje gospodarczo przyległe do niej tereny ale znacząco przyczyni się do odciążenia komunikacyjnego stolicy Dolnego Śląska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *